Pakket niet ontvangen

Neem contact met ons op

Pakketje kwijt of niet ontvangen?
Als u een product, bijvoorbeeld een televisie, besteld bij een webshop, dan is de verkoper in beginsel verantwoordelijk voor het leveren van de televisie aan u, de consument-koper. Zodra u de televisie heeft ontvangen, dan bent u pas verantwoordelijk. Met ontvangen bedoelt de wetgever dat u het product (de televisie) daadwerkelijk in handen heeft gekregen.

Track and trace
Veel webshops maken gebruik van een track and trace code. Wat als de track and trace code aangeeft dat u het pakketje is bezorgd, maar u heeft niets ontvangen?

Op grond van de hoofdregel dient de verkoper te bewijzen dat u het product (de televisie) heeft ontvangen. Een track and trace code is hierbij onvoldoende. Dat komt omdat en track and trace niet aangeeft of in het pakketje de televisie zat. Het had ook een ander product kunnen zijn. Ook al zal de televisie echt in het pakketje zitten, dan geeft een track and trace niet aan dat het pakket daadwerkelijk geleverd is aan u, de koper. Het is van algemene bekendheid dat er weleens wat misgaat bij het leveren van pakketten. De verkoper heeft gekozen voor deze manier van verzenden en dat komt voor zijn eigen risico. De verkoper dient opnieuw de televisie te versturen.

Advies
Bent u koper en heeft u het product niet ontvangen? Dan raden wij u aan om
contact op te nemen met de verkoper om de situatie te bespreken. Als u er niet samen met de verkoper uit komt, dan staat DMJI u graag bij. B
ent u verkoper en ondervindt u problemen met de koper? Ook dan staat DMJI u graag bij. 

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.